Merkbeleid en branding
Merkbeleid vormt het centrale thema van de organisatie. Dat geld zeker voor organisatiemerken. Het fundament dient echter stevig neergezet te worden.
Het probleem is echter dat veel bedrijven onvoldoende competenties in huis hebben om het merk goed neer te zetten. De branding skills zijn onvoldoende. De positionering van een merk gebeurt immers maar één keer in zeer lange tijd. Daarom kunnen eigen medewerkers van de organisatie hierover helaas weinig tot geen kennis opbouwen.
Vaak worden daarom communicatiebureaus ingeschakeld, maar die missen de strategische competentie. Communicatie is echt een ander vak dan het ontwikkelen van een merk. Het is derhalve belangrijk een specialistisch bureau te zoeken dat de juiste modellen gebruikt om de fundamenten van het merk goed te bouwen. Wil je een professioneel en succesvol merk neerzetten dan zijn daarvoor een aantal stappen noodzakelijk in samenhang met uniek ontwikkelde modellen:
- De bepaling van de identiteit van de organisatie
- De doelgroep waarop U zich primair wilt richten
- Het inzicht in de kernwens van deze doelgroep
- De merkomschrijving
- Een merkpaspoort waarin in het kort het merk omschreven staat
- Een programma waarin het merk naar de werknemers van het bedrijf gebracht wordt
- De invloed op de marketing P’s
- Een communicatieplan
- De communicatiebriefing
Met bovenstaande stappen zet U een merk neer dat niet alleen diepgeworteld is in de onderneming maar tevens zeer relevant is voor de doelgroep. Paul Moers Strategic Marketing Services heeft een grote reputatie op het gebied van merken en werkt voor grote en bekende organisaties. Het trackrecord is daarom uitstekend te noemen. Dat geeft rust en zekerheid van slagen. Wij werken samen met communicatie bureau BrandnewID zodat zelfs een integrale aanpak kan worden gerealiseerd. Daarmee brengt u het merk meteen tot leven.