Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
Algemeen
Producten en diensten worden steeds sneller een commodity waarbij de prijs centraal komt te staan. Om uit deze negatieve spiraal te komen kan dienstbaar gedrag richting de klant een steeds groter verschil maken. Het is immers een van de meest moeilijke strategieën om waar te maken en daarmee lastig om te kopiëren. Klanten hebben hier echter steeds meer behoefte aan want dienstbaar gedrag is in Nederland steeds moeilijker te vinden.
Dit boek is een pleidooi voor dienstbaarheid en geeft daar ook zeer concrete adviezen in. Dienstbaar gedrag ontstaat niet uit zichzelf maar er moeten significante stappen genomen worden om de klant echt te betoveren. Deze 8 stappen worden in het boek zeer uitgebreid beschreven. Bovendien wordt uitgebreid beschreven welke 6 O’s nodig zijn om dienstbaar te kunnen zijn.
In Dienstbaar zijn is het nieuwe goud komen talrijke voorbeelden en casussen aan bod van bedrijven die succesvol zijn met dienstbaar gedrag concreet in de praktijk te brengen. Denk hierbij aan Ikea, Avéro Achmea en ANWB. Deze bedrijven laten als geen ander zien hoe je met de klant omgaat. Hun beloning is dat ze uitermate succesvol en gezond zijn en ondanks de crisis weten te groeien.
Op basis van Dienstbaar zijn is het nieuwe goud worden inspirerende lezingen gegeven en workshops georganiseerd om bedrijven in beweging te krijgen of de beweging te versnellen.
ISBN:978-94-90085-377 Retaildenkers
Bestellen
Bestel het boek direct via managementboek.nl
Video’s Casussen