Algemeen

De wereld van de retail staat volop in de belangstelling de laatste jaren. Nu het vooral in West-Europa economisch tegenzit, worden de retailers gedwongen om scherper dan voorheen hun formules aan te sturen. Private labels zijn steeds vaker een integraal onderdeel van dit formulebeleid en de marketingstrategie. De huidige groei van de private labels is een vervolg op ontwikkelingen die al in de jaren ’90 in West-Europa zijn begonnen. De Engelse markt is op het gebied van professionele huismerken een absolute koploper en heeft voor veel retailers model gestaan. Vele succesvolle voorbeelden op het Europese continent zijn direct terug te voeren op de successen die Engelse retailers met hun privat-labelbeleid hebben bereikt. De Nederlandse markt maakt op het gebied van private labels een nieuwe fase door: de offensieve fase. In deze fase zullen de A-merken verder onder vuur komen te liggen. Het gebrek aan slagkracht en innovatiekracht van de A-merken heeft retailers de kans gegeven om actief en succesvol met hun private labels bezig te zijn en zelfs gelijkwaardig of beter dan A-merken te scoren.

De kwaliteit van een aantal huismerken is opmerkelijk hoog geworden en de leveranciers die deze huismerkproducten aan de retailers leveren, hebben zich ontwikkeld tot grote en professionele ondernemingen. De consument van vandaag grijpt daarom vaker dan voorheen naar private labels.

In dit boek worden de ontwikkelingen met behulp van veel praktijkvoorbeelden in kaart gebracht, en krijgen zowel A-merkfabrikanten als retailers veel tips en adviezen over hou met private labels om te gaan

ISBN: 90-13-02982-5

Bestellen

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.