Klanten feedback


De Bijenkorf heeft sinds 2012 de Premium Experience strategie op succesvolle wijze uitgerold. Na 5 jaar was het goed om stil te staan bij wat de strategie voor een impact heeft gehad op het merk en hoe het merk de Bijenkorf zicht verder kan ontwikkelen.  De merk en identiteit workshop gegeven door Paul Moers was met alle afdelingen van de Bijenkorf waardoor er gezamenlijk is vastgesteld wat de rol is van het merk en hoe het merk consequent moet worden doorvertaald in alle touchpoints met de klant. Paul Moers weet niet alleen te inspireren maar ook synergie te faciliteren. De workshop was voor ons een zeer waardevolle investering.  Marjolijn Meynen – Directeur marketing en communicatie De Bijenkorf

 

Lezing: De wet van de Paracetamol van Paul Moers

– De expert die alles vanuit het groter kader relativeert.

-Zonder genade, Jip en Janneke, op maat en raak.

-Eerlijk, oprecht met humor.

We zetten Paul snel weer in. Gertjo Janssen  Algemeen Directeur DGN Retail (Hubo en Multimate)

 

In een wereld die steeds sneller veranderd, heeft Paul Moers ons meegenomen in de realiteit met een inspirerende lezing over zijn boek “Werk aan de winkel 3.0”. Wie niets bijzonders (meer) heeft te bieden is verloren, aldus Moers. Met praktische voorbeelden en inspirerende vergezichten heeft Paul Moers ons voldoende gereedschap gegeven om vandaag het verschil te maken. Een mooie bevestiging dat wij als PLUS al fantastisch bezig zijn, aan ons ondernemers om de hernieuwde tools, zoals technische hulpmiddelen, optimaal te bedienen ten gunste van nieuwe fans. Succesvol zijn is een keuze! Marco Verbeek – Kandidaat ondernemer PLUS Retail, namens de Jongeren Ondernemers Club (JOC)

 

Als onderdeel van ons positionering traject bij Corbion hebben we een identiteitsworkshop met Paul gedaan.  Paul is hands on in zijn benadering, denkt mee met de klant, is to the point in zijn communicatie en zijn enthousiasme is aanstekelijk.  Ruud Peerbooms – Senior Vice president Food Corbion 

 

Het Frans Hals Museum en De Hallen Haarlem zijn in een transitiefase, waarbij de twee musea één merk worden. Dit is een delicaat en uitdagend proces, waar Paul met zijn merkatelier workshop lijn en duidelijkheid in heeft aangebracht. Met de uitkomsten van de workshop zullen alle uitwerkingen van het nieuwe Frans Hals Museum (van marketing en communicatie tot educatie en de tentoonstellingsprogrammering) vanuit één merkbeleving worden ontwikkeld. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat en we bevelen Paul daarom van harte aan! Denise de Boer adjunct directeur Frans Hals Museum Haarlem

 

 

Floriade 2022 heeft de merkidentiteit aangescherpt, in één dag, met behulp van de methode van merkendeskundige Paul Moers en uiteraard zijn uitgebreide voorbereiding. Niet verwacht dat we zoveel stappen in korte tijd konden zetten. Wervelend, inspirerend, uitdagend en concreet. Een doordachte basis voor marketing en communicatie. De markt kan ons binnenkort verwachten!  Jannewietske de Vries – Algemeen directeur Floriade 2022

 

 

De afgelopen jaren hebben we als Lidl kunnen groeien in Nederland tot een supermarkt waar je dagelijks terecht kan voor de mooiste producten van de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs. Dit maken we dagelijks waar met onze 18.000 collega’s, waaronder onze filiaal- en supermarktmanagers. Deze groep collega’s heeft een bijzonder belangrijke rol in het dagelijks tevreden stellen van onze klanten en daarmee het succes van onze winkels. Dit zijn de ondernemers, de collega’s die het verschil maken, naar hun klanten en naar hun teams. Deze collega’s informeren en inspireren we jaarlijks over waar we heen willen met ons bedrijf en wat hun rol daarin is. Paul Moers hebben we gevraagd om dat te ondersteunen met zijn visie op de retailmarkt en de  filiaal- en supermarktmanagers als ondernemer aan te spreken om ze bewust te maken van hun omgeving en de toekomstige ontwikkelingen. Hij heeft dat op een attractieve wijze gedaan, aansluitend bij de doelgroep; snel, to-the-point en met een serieuze ondertoon. Eelko Suithoff – Sr. Manager Verkoopstrategie & Formulemanagement Lidl Nederland

 

Nadenken over branding, over de manier waarop wij ons als universitair medisch centrum willen profileren is voor wetenschappers en dokters geen dagelijkse kost. Paul Moers heeft ons, samen met Susanne Kuijsten, in korte tijd op enthousiasmerende wijze overtuigd van het belang van een goede merkstrategie. Een sterk, eenduidig merk bouwen  en vooral niet versnipperen, daaraan gaan wij nu vol overtuiging werken. Dank voor je hulp en begeleiding. Prof. dr. Marja van Dieijen-Visser, voorzitter Raad van Bestuur Maastricht UMC+

 

 

Het ING huis in Amstelveen is ontwikkeld rondom gastvrijheid, brengt digitaal en menselijk contact bijeen rondom hulp en advies en stelt empowerment en de keuze van de klant extreem centraal. Dat gaat alleen in een omgeving waarin de medewerker ruimte krijgt en zelf empowered wordt. Dat was een spoor waar wij als ING al op zaten. Paul heeft ons echter toegang gegeven tot externe inspiratie bronnen zoals andere winkelketens, winkelcentra en hotels. Paul is overigens zelf een inspirator pur sang. Hij heeft ons denken met zijn ideeën verrijkt, geholpen om echt groot te durven denken en ons het vertrouwen gegeven dat we ondanks deze voor banken  revolutionair andere manier van denken op het goede spoor zitten. hartelijk dank voor je hulp bij dit mooie ING project – Philippine Risch – directeur kantoren ING

 

Paul en Nina Moers hebben ons geholpen met het neerzetten van de merk en organisatie identiteit. Voor ons een erg belangrijk proces aangezien wij twee bedrijven aan het fuseren zijn. De workshop was erg goed voorbereid en werd erg prettig begeleidt. De uitkomst was dat er een groep van 14 medewerkers uit beide organisaties met een unanieme uitkomst naar buiten liep.  Léon Rust – Algemeen directeur Tracé en KP&T

 

Paul Moers wist het archetype van Urban Greeners haarscherp aan ons duidelijk te maken. Hij bouwde meteen met de groep een constructieve band op. Tijdens de workshop sessie werd door sterke verbeeldingskracht en heldere voorbeelden onze ideeën omgezet in direct resultaat en duidelijke schema’s. Dank Paul! Boj van den Berg – Directeur Urban Greeners

 

Paul Moers is door de Gemeente Bergen ingehuurd als retailexpert om een oordeel te geven over 2 belangrijke bouwplannen in het centrum van het dorp.De raad heeft na een vergadering van ruim 4,5 uur besloten te kiezen voor het plan de 7 dorpelingen. Het was een heftige en dus ook historische vergadering. Ik wil je bedanken voor je bijdragen (zowel de powerpoint presentatie als je krachtige optreden op 17 november tijdens de informatie avond voor de gemeenteraad Bergen en de inwoners) want dat heeft zeker bijgedragen aan de overwegingen van raadsleden om te kiezen voor het plan van de 7 Dorpelingen conform jouw advies. Dank dus! Eric van Hout – Gemeente Bergen

 

De afgelopen jaren hebben we met ons nog jonge merk HEKS’NKAAS® een snelle ontwikkeling door gemaakt. Voor de realisatie van onze uitdagende groeiplannen was het echter nodig ons merk nog scherper te definiëren. Via diverse visiegesprekken en een intensieve workshop waarbij je met je eigen team zeer actief aan de slag gaat, onder de bezielende leiding van Paul en Nina, hebben we ons merk nog scherper kunnen formuleren. Paul weet dit als geen ander, op zijn geheel eigen wijze te realiseren. Zijn enthousiasme, zijn kennis over merken, zijn retail ervaring en zijn praktische voorbeelden werken zeer aanstekelijk en zorgen voor een entourage waarin niet alleen je merk, maar ook je team, tot volle bloei komt.   Michel Wildenborg-Algemeen directeur Heks’nkaas

 

Met de wens om ons B2B merk verder uit te bouwen gingen we met Paul en Nina Moers op zoek naar een krachtige  formulering van onze identiteit om daarmee de effectiviteit van onze marketingacties te verhogen.Na drie dagen visie-gesprekken en één dag workshop staat er een stevig kader waarmee we wereldwijd helder kunnen communiceren wat nu precies de meerwaarde van onze organisatie is en wat onze producten uniek maakt.   Aan onze klanten, maar zeker ook aan onze werknemers, verspreid over vier continenten en actief in een enorme diversiteit aan culturen.De workshop was intensief en inspirerend.  In hoog tempo werden er met behulp van modellen keuzes gemaakt, consequenties aanvaard en commitment verkregen.  Voor SPGPrints staat het merk ‘Paul Moers’ voor ‘gegarandeerd resultaat’.   Bijzonder knap om te zien hoe Paul in zo’n korte tijd in staat is geweest om,  via de merk-identiteit en – belofte, een concreet actieplan te maken als input voor onze marketing- en communicatiestrategie. Joost Smits, Marketing & Sales Director SPGPrints

 

“Goede sessies gehad onder leiding van Paul Moers om strategie, identiteit en het merk van Detron te herijken. Ook voor een B2B bedrijf als Detron is een duidelijke en bovenal eenduidige koers onontbeerlijk om succesvol te zijn. De sessies waren aan de ene kant zeer praktisch. Hierdoor werd een grote betrokkenheid van de deelnemers aan de sessie gecreëerd. Aan de andere kant bewaakte Paul dat de theorie en kennis die nodig zijn om succesvol een merk en indentiteit te bepalen, gewaarborgd werden zonder dat de deelnemers aan de sessies hiermee ‘lastig’ gevallen werden. Een uitstekende combinatie van een man die zijn vak verstaat. En het levert nog veel nieuwe energie op ook!” – Tom Tank, CEO Detron ICT Groep

 

The model used by Paul to help us establish our marketing strategy has proven to be very efficient and effective. Focusing on how to enhance and communicate our identity, uniqueness and core values, while focusing on our brand promise and added value for our customers. It is the best I have seen in my career.

We started the process with an unstructured marketing strategy and exited the room with a solid marketing platform which we could build on directly. Not just providing a structure and method, Paul guided us with great passion, openness, many real life examples and dedication.

I would strongly recommend any company to cooperate with Paul. He truly is a master in marketing. With my best recommendations, Mats Blacker  CEO Dyecoo

 

It was a very productive time with the Retail lecture of Paul Moers in Brussels. Our invited Brazilian retailers shared that they will use a lot of information and assumptions discussed during the meeting in their home country. Good to see the deep dive on Dutch and Belgium retail business not only covering the shopper and retailers but also the macro-economic scenario in both countries. Thank you for your time with us and be welcome to visit Brazil as soon as you can. Luiz Gonzaga Araujo – International Sales Director Mondelez Brazil 

 

Tijdens de Eat&Learn, die wij regelmatig voor onze medewerkers organiseren, heeft Paul deze keer een presentatie voor ons verzorgd. Aan de hand van zijn nieuwe boek ‘Werk aan de winkel 3.0’ heeft hij ons getriggerd met zijn prikkelende uitspraken, scherpe blik en duidelijke taal. Zijn boeiende presentatie heeft geleid tot een inspirerende avond vol vruchtbare gesprekken met en tussen onze medewerkers. Zo brengt hij Jumbo weer verder.  Colette Cloosterman – Van Eerd — Directeur Formule & Innovatie Jumbo

 

De hele dag met Paul en Gigi Moers om het merk Tasty Tom nog duidelijker te positioneren, was intensief, maar vloog voorbij. Een goede afwisseling van zelfwerkzaamheid en luisteren naar wat het arche-type betekent voor de positie van het merk. Opvallend was het vele voorwerk dat al was gedaan. Daardoor kon de dag zonder onderbrekingen tot een succes worden en hebben we ons merk nu kraakhelder neergezet. Dit is van groot belang voor onze toekomstige ontwikkelingen. Dank daarvoor – Verder viel me op me op dat jullie behoorlijk wat voorwerk hadden gedaan en zelf ook met leuke quote’s  kwamen. Ton Janssen Telersvereniging Tasty Tom

 

 

 

We zochten inspiratie en bevestiging, maar je hebt ons veel meer gegeven met je lezing Werk aan de winkel 3.0. Hartelijk dank voor je presentatie tijdens ons dealercongres, deze is zeer goed aangekomen en stelt ons in de gelegenheid samen de juiste weg in te slaan. Roy Bowring – Dealer development manager Harley-Davidson Benelux

 

“Soms confronterend, altijd uitdagend en inspirerend. Een zaal vol energie, tot de laatste minuut op het puntje van de stoel. Paul spreekt ondernemers in de retail vanuit zijn visie en ervaring aan op ondernemerschap en klantbeleving. “Out-of-the-box” met concrete real life- acties voor succes in de b2c markt. Inspirerende voorbeelden, lokaal en betrokken, liggen ook dichtbij voor het oprapen.  Internet als vriend voor de detaillist met een fysieke winkel, juist de combinatie is een ijzersterke formule. Mede dank zij de lezing van Paul hebben wij onze belofte aan klanten en niet-klanten -“een aandeel in elkaar”- deze avond in het Afas Stadion waargemaakt”.   Erik Minnema – Directeur Wholsale Rabobank NKL

 

Voor de Hyundai Dealer Convention 2016 heeft Paul in een scherpe analyse uiteengezet dat verkoop van producten en diensten meer is dan pricing alleen. Met tastbare voorbeelden en uitgekiende filmpjes heeft Paul duidelijk gemaakt dat merk en merkbuilding een cruciale factor is in.  Hij inspireert het publiek en geeft ze handvaten  om met geloof in je product/merk aan de slag te gaan. Hartelijk dank voor je inzet Paul – Bas Wibier – Algemeen directeur Hyundai Motor Netherlands

 

Wij hebben de lezing “Werk aan de winkel 3.0” van donderdag 23 juni ’16 in het BOVAGhuis ervaren als inspirerend, motiverend en leerzaam. Je hebt ons laten zien dat de rijschoolbranche waardevolle lessen kan leren van de grootschalige retail sectoren. Je enthousiasme zorgt ervoor dat we er meteen mee aan de slag willen. Veel dank daarvoor.  Frans Bastiaansen – Manager Rijscholen Bovag

 

Wij hadden het genoegen Paul Moers als gastspreker te hebben op ons seminar waarbij de zaal gevuld was met 130 runningretailers. Confronterend, bevlogen en met de nodige dosis humor nam hij alle aanwezigen mee door zijn presentatie “Werk aan de Winkel 3.0”. Te prijzen valt dat Paul hiermee niet alleen de vinger op de zere plek weet te leggen, maar boven alles ook de nodige handvaten aanreikt om de vele uitdagingen het hoofd te bieden. Ik vermoed dat menig runningretailer na het aanhoren hiervan ook letterlijk op een kruk voor zijn winkel is gaan zitten. Martijn Oostrom – Marketing manager Benelux Saucony

 

Weer geweldig genoten van de passie die Paul elke keer weer uitstraalt.Voor de leden van C.I.V. Columbus heeft hij zijn nieuwste boek Werk aan de winkel 3.0 gepresenteerd en daar de kracht van de passie overgebracht op ons en geleerd dat we eerst als leiders getraind moeten worden en daarna de medewerkers , ga zo maar door.  Een echte aanrader!!! Paul, bedankt!! Dick Roele-bestuursvoorzitter inkoopclub Columbus

 

Samen met Paul hebben we iets moois gevonden in ons service traject. In zijn gedegen strategische aanpak schuilt ruim voldoende tijd om creatief aan de slag te gaan met daadwerkelijk resultaat als uitkomst. Paul’s brede netwerk en visie zorgt voor uitdagende gesprekken terwijl je wel zelf eind verantwoordelijk blijft. Het is prettig werken! Guus van Roessel. director Commercial Services, Lely.

 

Tijdens hét netwerkevent van Zeeland, de Contacta, heeft Paul ons in hoge mate geïnspireerd met zijn lezing rondom zijn boek ‘Werk aan de winkel’. Paul gaat verder dan de theorie: hij geeft praktische voorbeelden waarmee een kleine retailer aan de slag kan maar ook citymarketeers worden aangesproken. Het verhaal van Paul laat ons zien dat we zelf aan het roer staan om de winkelstraat van de toekomst vorm te geven. De voorbeelden zijn 1 op 1 te vertalen naar de Zeeuwse praktijk dus ook echt bruikbaar. Aniek Uitdewilligen Product en marktdeveloper content en portalen Delta en Zeelandnet

 

Paul Moers heeft ons met de lezing Werk aan de winkel 3.0 een inspirerende visie gegeven over het huidige retaillandschap en een blik in de toekomst hoe retail er vermoedelijk uit gaat zien en wat er nodig is om mee te blijven doen. Investeren en technologie op de winkelvloer brengen om het voor de klanten leuk te houden om te winkelen en cross-channel te denken. Ook relativerend dat het niet zo’n vaart neemt met de internetshops als menig “kenner” denkt en dat klanten nog graag in fysieke winkels komen. René van Krijl, Marketing Manager MotoPort Nederland

 

Oud Beatle John Lennon zei ooit: “Life is what happens, while you’re busy making other plans” en dat is maar o zo waar. Terwijl je als ondernemer maar bezig bent met je eigen bedrijf gebeurt er in de maatschappij van alles om je heen, waar je geen erg in hebt maar die wel bepalend zijn voor het resultaat van de onderneming. Paul Moers nam ons op humoristische en informatieve wijze in zijn lezing Werk aan de winkel 3.0 mee naar de uitdagingen voor een succesvolle toekomst voor onze winkels. Ed Molenaar-voorzitter ondernemersvereniging winkelcentrum de Mare in Alkmaar.

 

“Paul Moers neemt je in hoog tempo mee door het land van de Retail met zijn lezing Werk aan de winkel 3.0. Hij schroomt niet om z’n vinger op de zere plek te leggen. Gelardeerd met filmpjes en humor ondersteund hij zijn betoog, waarbij het sterke van Paul’s voordracht is, dat hij ook met echte praktische oplossingen komt”. Henk Morsch – Voorzitter Ondernemend Heiloo

 

“Paul Moers heeft twee honderd aanwezigen in Papendal een uur lang weten te boeien met zijn lezing Werk aan de winkel 3.0. De presentatie was snel, prikkelend, enthousiast en vooral erg leerzaam. Zijn lezing getuigde niet alleen van diepgaande kennis maar ook van veel passie voor retail.”  FGHS – brancheorganisatie van sportleveranciers – Dirk Vinken directeur en Andrea Roemimper Office manager

 

Paul Moers heeft zijn lezing “Werk aan de winkel 3.0” voor alle financiële topmanagers van Blokker Holding gegeven. Zeer enthousiast gebracht, inspirerend en met een duidelijke boodschap die goed aansluit op onze transformatiestrategie!  Jeroen Visser, lid Raad van Bestuur en CFO Blokker Holding

 

Paul Moers heeft ons begeleid in de positionering van diverse plantenlabels en de doorvertaling hiervan in activatie. Zijn jarenlange ervaring en expertise is ongekend en zorgt voor de juiste sturing in een inspirerend proces. Resulterend in een  heldere structuur en sterke basis voor het bouwen aan merken. Ringo Veenman – Commercial Director Fides by Dümmen Orange

 

“De lezing Werk aan de winkel 3.0 is een presentatie die prikkeld, tot nadenken en discussie aanzet en naast de ‘droge feiten’ ook niet gespeend is van humor. Paul kent daarbij de taal van de ondernemer en weet met enthousiasme en expliciete stellingen een kritisch publiek te boeien en inspireren. Als geen ander maakt hij duidelijk  waarom retail zeker niet het makkelijkste, maar wel een van de mooiste vakgebieden is.   Paul Havinga – executive director International, Franchise & Operations HEMA

 

“Merk toch hoe sterk” naar het boek van Paul Moers was een leuke dynamische lezing over sterke merken. Met een voortvarende snelheid neemt Paul zijn gasten mee door de wereld van merken, imago’s en aanverwante zaken. Door middel van sprekende voorbeelden en filmpjes weet Paul zijn publiek van begin tot einde te boeien. Pragmatische tips geven stof tot nadenken, ook voor de ervaren marketeers. Positieve feedback van klanten gekregen. Anne Brons – Directeur marketing & business development Alphabet Nederland BV

 

“Op de dag voor de publicatie van zijn laatste boek Werk aan de winkel 3.0 , heeft Paul een lezing gegeven tijdens de algemene ledenvergadering van één van onze formules. Het was in één woord geweldig! Een absolute aanrader. Paul verstaat de kunst om niet alleen ‘out of the box’, maar ook goed ‘in the box’ te denken!  Steve Evers  COO Euretco Holding B.V. 

 

Paul Moers heeft zijn lezing Werk aan de winkel 3.0 gegeven voor de topmanagers van Albert Heijn. Dit zijn een paar van onze opmerkingen: Inspirerend, goede opbouw, helder, duidelijke structuur, actuele voorbeelden, compleet, zet je aan ’t denken, goede presentatie, duidelijke boodschap, sluit aan bij onze strategie, enthousiast, expliciet.  Wouter Kolk – CEO Albert Heijn

 

De lezing Werk aan de winkel 3.0 van Paul Moers is een verfrissend, optimistisch verhaal tussen alle doemdenkers over retail. Zeer praktisch gereedschap om de vele kansen te benutten die de nieuwe werkelijkheid ons biedt en je daarover creatief en gedegen aan het denken te zetten. Sanne Oosterhoff – directeur Operations V&D

 

Paul was spreker tijdens de vijfde Sprintsessie, die we als Goud Activatie voor onze klanten en overige toehoorders hebben georganiseerd. In kort bestek geeft Paul een compleet beeld van wat er gaande is op de retail-markt in Nederland en daarbuiten. Boeiend verhaal in woord en beeld. Rijk geïllustreerd met cijfers, voorbeelden en anekdotes. Zowel de grote als de kleine retail worden onder de loep genomen. Interessant en leerzaam voor de toehoorders, die zowel uit de retail-wereld zélf, als uit de bureauwereld en aanpalende branches kwamen. Vanuit de extreme turbulentie, waarin de retail zich momenteel bevindt, ziet Paul toch volop lichtpunten, die een een optimistisch toekomstbeeld voor de retail verantwoorden.  – Charles Borremans – partner Goud Activatie

 

 

De presentatie van Paul over de veranderingen in retail waren erg duidelijk en geeft een mooie richting aan waar wij als bedrijf op kunnen sturen. Met zijn levendige presentatiestijl, geen blad voor de mond nemend en hilarische voorbeeldfilms hoe het niet moet, heeft de groep een hoop energie gekregen. Werk aan de winkel dus, want stilstaan is geen optie volgens Paul. –  Rolf Leemeijer – Manager Innovation to market Fri-Jado

 

Paul Moers hield op ons jaarlijkse evenement voor de bibliotheekbranche, Bibliotheekplaza, een met hilarische filmpjes en geestige oneliners doorspekt betoog over de waarde van het merk Bibliotheek en een gedegen merkopbouw: ‘Het mag niet gebeuren dat de bibliotheek de V&D van de literaire wereld gaat worden!’ Zijn conclusie: als je een afkalvende markt hebt, moet je knokken. That does ring a bell! Voor ons als bibliotheekbranche een wake-up-call om het landelijke merk stevig op te pakken. (ProBiblio) – Manon Ober – Coördinator evenementen Probiblio

 

Paul heeft een zeer brede kennis van het retail vak en hij combineert dit met een eigenzinnige kijk op de actualiteit. Hij prikkelt je met scherpe stellingen en houdt je een spiegel voor o.a middels een retailsafari en met concrete workshops. Voor mij was het een inspirerende ervaring om met Paul te werken aan een van onze belangrijke Retail projecten! Pieter van der Werf – Manager kantoren ING

 

Paul & Nina Moers bieden een compacte en zeer concrete sessie waarin meteen tot de kern van de identiteit en het merk van on bedrijf werd gekomen, met direct bruikbare acties als gevolg”. Wij kunnen weer een volgende goed onderbouwde stap maken.  Martijn van Rheenen – CEO Momentum Capital

 

De sessies met Paul hebben ons heel goed geholpen in het bepalen van onze identiteit en de wijze waarop wij ons merk verder kunnen vertalen, zowel intern als extern.Het ogenschijnlijke eenvoudige resultaat van een aantal schematisch weergegeven sheets omvat alle componenten die het merk Makelaarsland in zich heeft. Het geeft richting en voorkomt het nemen van verkeerde beslissingen.  Het geeft ons ook inzicht in de wijze waarop je het merk leidend kan laten zijn in de volledige bedrijfsvoering.  ‘Living the brand’ zoals Paul dit beschrijft. Jeroen Stoop CEO Makelaarsland

 

Het is ongelofelijk hoe simpel het lijkt achteraf. Je denkt altijd: De strategie – Dat weet ik wel. Maar het goed in een of twee zinnen te kunnen zeggen valt toch tegen. Het is zo belangrijk dat je het goed kunt overbrengen aan je mensen op de werkvloer. De strategie daar begint het mee. Daarom heb ik de hulp van Paul Moers ingeroepen. Paul heeft het mij niet verteld. Hij heeft mij erbij geholpen door te vragen en door hele handige modellen te gebruiken. Ik heb mijn eigen strategie kunnen bepalen met de gewaardeerde hulp van Paul. vervolgens hebben we die samen in hele heldere sheets gezet. Daar ben ik trots op. Grit Rotgering – Directeur Nature – Deco Duitsland

 

Paul heeft ons in ėėn ochtend ingewijd in de wereld van Brands’ en wat het betekent om een brand te bouwen. Voor een voorgezet onderwijs instelling als LVO Maastricht ook een steeds belangrijker onderwerp
om je op een duidelijke, herkenbare maar vooral onderscheidende manier naar leerlingen, ouders en ketenpartners te presenteren. Paul heeft ons op inspirende wijze enorm geholpen en voor ons bruikbare inzichten gegeven. Bert Keulen projectmanager LVO Maastricht

 

Paul Moers geeft op boeiende wijze zijn visie op retail. De dynamiek van de retail en de maatschappelijke ontwikkelingen brengt hij samen tot een presentatie die je stimuleert om met een frisse blik naar je ‘eigen business’ te kijken. Dank voor deze Retail lezing voor onze marketingafdeling – Robert Bohemen CMO De Bijenkorf

 

Paul Moers heeft ons energiemerk “100% Pure Energie” nog meer energie gegeven door ons scherpe keuzes te laten maken en onze merkbelofte sterk te ankeren. Hoe bouw je je merk? Binnen welke kaders ga je werken en communiceren? Na 2 intensieve en energieke dagen hebben we de tools op een simpel en overzichtelijk business-sheet die als basis dient voor de marketing en communicatie campagnes die we gaan uitzetten! – Alfons Wispels, ondernemer 100% Pure Energie van Raedthuys.

 

Voor het bereiken van de ambitie van Corio om van Hoog Catharijne een favoriete ontmoetingsplek te maken is meer nodig dan alleen het bouwen van een mooi nieuw winkelcentrum. Onder bezielende en professionele leiding van Paul Moers en Suzan Kuijsten is het in een aantal inspirerende sessies gelukt om het merk Hoog Catharijne duidelijk te positioneren en een heldere merkbelofte neer te zetten. Hoog Catharijne moet een ervaring worden die alle zintuigen prikkelt! Menno Overtoom – Directeur Hoog Catharijne

 

Paul Moers heeft ons geholpen om belangrijke keuzes, die al dan niet gestructureerd in onze hoofden aanwezig waren, zeer helder en vlot op papier te krijgen.Samen met Paul hebben wij in twee goede, effectieve en plezierige sessies helder gekregen waar wij als organisatie voor staan, wat ons merk is. We hebben handvatten gecreëerd om onze organisatie verder te ontwikkelen, en dit alles past binnen het ‘Brandclickmodel’ en het “Strategisch Zesluik”op 1 A4 dat we samen hebben gemaakt.
Kortom, Paul Moers heeft ons geholpen scherp en helder te krijgen wie Ten Kate Huizinga is. Dank! René Scholten – Directie Ten Kate Huizinga accountants en belastingadviseurs

 

Paul Moers nam ons met een zeer inspirerend en scherp betoog mee door zijn boek “Dienstbaar zijn is het nieuwe goud”. Recht voor zijn raap en zonder er doekjes om heen te winden wijst hij ons op de ontwikkelingen en geeft ons praktische tips om ons in deze tijd te onderscheiden met oprechte dienstbaarheid. Alle aanwezigen waren zeer enthousiast over het feit dat zij de schrijver zelf zijn boek hebben horen toelichten. Voor degene die hier niet bij konden zijn, u heeft echt wat gemist! De filmpjes vormen op een hilarische manier een grote les die je raakt. Niko Koppenol – Algemeen directeur GroenRijk Tuincentra

 

Paul en Nina halen met je team je merk in korte tijd door een trechter.
Hij dwingt tot keuzes en een concreet actieplan.
Het zijn inspirerende sessies, en Paul vliegt deze heel praktisch en betrokken aan.
Ilse Ebbens, Marketing Director Concorp BV

 

Paul Moers heeft ons als ondernemers & als merk Bakker Bart de spiegel voorgehouden, door op een indringende edoch humoristische wijze laten zien waar de kracht voor retailers zit. Vanuit noodzaak, kracht en trots iedere dag weer dat stapje extra; verwachtingen op een oprechte manier overtreffen. Vanuit je merk, je visie, je kernwaarden en vooral je eigen invloed en voorbeeld gedrag. Een prikkelende en vooral leerzame avond met veel praktijkvoorbeelden en tastbare successen als bron van inspiratie en succes. Paul bedankt! Bert Bargboer Algemeen directeur Bakker Bart

 

“Paul Moers heeft voor ons personeel een inspirerende lezing gegeven over retail, klantgerichtheid en dienstbaar zijn. Een erg interessant en onderhoudend verhaal, met filmpjes die heel herkenbaar zijn en op je lachspieren werken, maar die vooral iedereen weer scherp heeft gemaakt op onze belangrijkste ingrediënt: DE KLANT! Wij starten ons nieuwe seizoen nu niet alleen met frisse nieuwe collecties, maar ook met een mindset die gericht is op DIENSTBAAR ZIJN! Zoals Paul ook in zijn tv-interviews benadrukt, als je de klant niet voorop stelt, is je onderneming geen lang leven beschoren.” Paul Roetgering, directeur Roetgerink Mode en Schoenen, Enter

 

(zelfs) Voor een bedrijf dat actief werkt aan dienstbaarheid levert de insteek van “Dienstbaar zijn is het nieuwe goud” nieuwe inzichten en houvasten op.Met name de ijkpunten van het hogere doel en het merk als vuurtoren helpen ons zeker verder. De enthousiast -prikkelende presentatie van Paul is een goede start voor het denkproces. Klaas de Boer – directievoorzitter Yarden

 

Paul Moers weet als geen ander zijn publiek te boeien met een krachtige boodschap, met aansprekende voorbeelden en prachtige in het verhaal passende filmpjes. De toegevoegde waarde van zijn persoonlijke toelichting op het boek “Dienstbaar zijn is het nieuwe goud” is dus evident. Dienstbaar zijn is het nieuwe goud is wat mij betreft vooral waardevol door de brug die Paul weet te slaan tussen klantgericht wíllen zijn en het ook daadwerkelijk in de hele organisatie realiseren ervan!’. Een prachtige lezing over dienstbaarheid met echte impact die ik kan aanbevelen. Jack Hommel, directievoorzitter divisie Intermediair Achmea

 

In een voor hem zo kenmerkende stormvloed aan woorden, video’s en stellingen neemt Paul je mee in de wereld van merken, strategieën, archetypen en gewaagde doelen. Alles gelardeerd met aansprekende praktijkvoorbeelden vanuit zijn eigen rijke ervaring die hij als merkstrateeg heeft opgebouwd. Zeer strak geregisseerd maar op een buitengewoon charmante en inspirerende wijze houdt Paul je een spiegel voor en vallen zaken op zijn plaats. Met als resultaat dat we in korte tijd met het Management team concrete stappen hebben gezet in het laden van het relatief onbekende merk Alphabet. John A. Spies, CEO Alphabet Nederland B.V (Lease onderdeel BMW).

 

Paul is zeer enthousiast, gepassioneerd, heeft een gedegen kennis van de retail en verliest de praktijk niet uit het oog. Kortom, met Paul kom je snel tot de essentie. En vervolgens weet hij daar samen met je iets tastbaars van te maken. En dat alles in een hele prettige samenwerking! Roland Tabor, Directeur Marketing & Communicatie Action

 

“Enthousiast, bevlogen en met een goede rode draad heeft Paul Moers ons bewust gemaakt van de waarde en kracht van “ons merk”. Naast het theoretische kader werden middels opdrachten de verschillende aspecten van het merk en de daarbij vrij komende passie snel duidelijk binnen alle groepen die bij Paul aanschoven. Wij zijn inmiddels goed op weg met “living the brand” en hadden dit niet bereikt zonder de hulp van Paul.” Bob Post, lid Raad van Bestuur Dura Vermeer Groep

 

‘Terug naar de basis’, was het advies van Paul Moers nadat hij in het voorjaar van 2012 ons verhaal over de recente start van de nieuwe Europese Loterij Eurojackpot aanhoorde. ‘Want de identiteit van het merk, die staat nog niet goed’. En hij had gelijk. Met het team dat dagelijks werkt aan het succes van dit nieuwe merk, heeft Paul ons keuzes laten maken waarmee we de komende jaren een sterk merk kunnen bouwen. Keuzes die heel gemakkelijk en comfortabel voelden, soms een beetje te gemakkelijk en voor de hand liggend. Maar dat is precies de kracht van Paul. Door het heel lean & mean aan te pakken, de juiste modellen te gebruiken en vragen te stellen, maakten we met elkaar de keuzes en hebben we een goede basis waarmee we het merk verder kunnen uitbouwen. Veel dank hiervoor Paul!. Renske de Laat – Marketingmanager Eurojackpot

 

Paul weet als geen ander hoe je een merk moet bouwen. Hij doet dat op een geheel eigen wijze middels een betrouwbaar stappenmodel dat inspirerend maar vooral enthousiasmerend werkt voor het groepsproces. Zeker de moeite waard, achteraf denk je “Hadden we dat maar eerder gedaan”! Daarnaast is Paul een zeer prettig persoon om mee te werken.Frank Bijman – Commercieel directeur De Lotto

 

Paul weet als geen ander een merk terug te (laten) brengen tot zijn essentie. Dit doet hij niet alleen op basis van zijn ruime retail- en merkexpertise, maar ook aan de hand van heldere en inspirerende werkvormen. Hij neemt mensen mee, zet ze aan, stuurt ze heen en weer terug; én komt samen met hen tot een inspirerend eindresultaat. Net zo belangrijk: Paul is een prettig mens om mee te werken.Colette Cloosterman, Formuledirecteur Jumbo Supermarkten.

 

Natuurlijk weet iedereen dat een merk belangrijk is. Maar Paul Moers legt het zo helder uit dat je er ook iets mee kunt!Praktisch, onderbouwd, vol humor en gericht op de doelgroep.Dat hij ook een boek schreef over de kracht van passie snap ik wel, Paul is passie.Rob Klifman, Formuledirecteur KARWEI

 

Op 15 mei 2012 heeft advocaten- en notaris kantoor Van Benthem & Keulen (www.vbk.nl) een seminar georganiseerd over de trends in retail. Advocaten schetsten de juridische ontwikkelingen binnen retail en Paul Moers sprak over e-tailing. Hij deed dit aan de hand van de overname van Bol.com door Ahold. Zijn lezing getuigde niet alleen van diepgaande kennis maar ook van passie voor retail. De reacties van het publiek op zijn lezing waren zeer positief. Johan Koggink, directeur Van Benthem & Keulen

 

Paul Moers heeft ons begin 2012 geweldig geholpen de Meyn identiteit en het merk doeltreffend neer te zetten. Meyn zat in die periode in een belangrijke fase. Door te werken met Paul weten we exact hoe wij onze sterkten in de markt kunnen benutten en communiceren. De gebruikte methoden en modellen worden nog steeds actief gebruikt. Geen tijdelijke oprisping die je vaak ziet bij workshops – maar blijvende waarde! Han Defauwes – Managing Director Meyn Food Processing Technology B.V.

 

 

“Paul Moers schrijft en vertelt niet alleen over passie, maar praktiseert het ook. Op aanstekelijke wijze neemt hij zijn toehoorders mee in het belang van “echte drijfveren” en de wijze waarop passie een onderdeel van je organisatie is of zou kunnen zijn. Gelardeerd met praktijkervaringen en – voorbeelden gaat hij de discussie met zijn publiek niet uit de weg.” Erik Minnema directeur zakelijk Rabobank Noord Kennemerland

 

Bier is emotie, bier is passie en bij Grolsch geloven we in mensen, in mensen met passie! Een lezing van Paul over passie is overdonderend, raakt en brengt mensen in beweging. Heerlijke dynamiek, gebaseerd op goede inzichten en verworven kennis. Een vakman die inspireert! Koert van ’t Hof – Hoofd Corporate Affairs Koninklijke Grolsch

 

“Als team van Werkman Horseshoes hebben wij het voorrecht om terug te kijken op een rijke historie en wereldwijde groei. Om voort te kunnen bouwen op dit fundament werd het tijd om onze merkwaarde onder de loep te nemen. Daarom hebben wij PMSMS ingeschakeld om tijdens inspirerende sessies onze identiteit, merk en strategie nog scherper te krijgen. Dankzij Paul Moers en zijn team hebben we een gedegen raamwerk voor onze strategische plannen en een perfecte merkpropositie. Zo kunnen wij met herziende focus onze passie nog effectiever inzetten om verder te werken aan de komende 100 jaar”. Paul, Nina en Suzan heel hartelijk bedankt! Christel Werkman – Algemeen directeur Werkman

 

Paul Moers, bekend op radio, tv en in de kranten, heeft de Erfgooiers Business Club op 14 februari 2012 een geweldige avond bezorgd. In 45 minuten heeft hij ons middels een zeer levendige presentatie over “de kracht van passie” van het begin tot het einde weten te boeien. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en zijn scherpe analyses heeft hij een ieder van ons weten te raken. Een absolute aanrader om Paul ook eens uit te nodigen en hem te vragen wat zijn passie is!

Pieter Brinkhorst- voorzitter Erfgooiers Business Club

 

“…Paul Moers heeft op 30 januari 2012 voor een enthousiast gehoor van 30 leden van het Merkartikelgenootschap, een wervelend verhaal gehouden over de noodzaak van PASSIE. Zoals zijn recente boek “de kracht van passie” aantoont is het inspireren van de eigen medewerkers een essentiële factor om het verschil te maken tot succes bij de klant. Bedrijven met passie maken het verschil! Paul brengt op een heldere, overtuigende en vooral bevlogen manier zijn boodschap over en weet alle aanwezigen in hoofd en hart te raken: een groot compliment waard….” Erik Bekkering voorzitter Merkartikelgenootschap

 

Paul heeft het gepresteerd om op het moeilijkste moment van de dag : direct na de lunch ons voltallige BNL team binnen een paar seconden volledig mee te nemen in zijn ‘passionele’ presentatie over “De kracht van passie”. Enkele feedbacks uit het team : Bevlogen, entertaining, inspirerend, zeer knap om de hele groep te boeien, verrassend, zeer overtuigend. Mooi om te zien dat ‘het’ werkt : Paul vertelt zijn verhaal met zoveel passie dat je er wel in moet geloven! – Marjon Stamsnijder – Sales director Henkel/Schwarzkopf

 

“Om 8 uur op vrijdagochtend Paul Moers als eerste op de agenda voor een vermoeide groep, dat is best een uitdaging!Maar wat een energie vanaf de eerste seconde in de presentatie over het boek De kracht van passie! Paul geeft een boeiend, inspirerend en inhoudelijk enorm goed verhaal, waar iedereen zijn eigen inspiratie uit heeft gehaald.”Evelien Sanders – commercieel directeur SCA (o.a Tempo, Edet, Tena etc)

 

Lezing “Succes is niet voor lafaards” “Op een enthousiaste maar vooral ook verassende en inspirerende wijze, hamert Paul bij zijn gehoor er op om vooral niet vast te houden aan bestaande denkpatronen. Hij leerde ons de kunst van het ‘omdenken’ : kijk naar een probleem of uitdaging op een geheel andere manier en zie: creatieve oplossingen dienen zich aan. Dat alles flitsend onderbouwd met heel praktische voorbeelden, de lat wordt letterlijk hoog gelegd: een klein uur lang zit je op het puntje van je stoel om vervolgens met een hoofd vol huiswerk aan de slag te kunnen. Inderdaad geen werk voor lafaards….. Klasse!! “Achmea Agro Bernard Koeckhoven Manager

 

Paul Moers heeft met zijn lezing “Succes is niet voor lafaards” mede zorg gedragen voor inspirerende en motiverende directie / MT-dagen binnen ons bedrijf. Tijdens de aansluitende workshop over paradigma-denken viel op hoeveel energie er loskomt bij mensen indien zij worden gedwongen op een niet gewoonlijke wijze naar problemen te kijken. Absoluut een aanrader! Groet, Jurgen van Krevel Vice president Concorp Holding (o.a Ricola, Autodrop, Fisherman’s Friend etc) juni 2011
Paul Moers: een top marketeer die Makro het pad heeft helpen kiezen om te groeien van een Inkoop gedreven organisatie naar een organisatie met focus op Klantintimiteit.

Naast aanbieder van producten, gaat Makro zo ook diensten aanbieden en een ideale ontmoetingsplaats zijn voor ondernemers: in de kern een organisatie die de zorgen van de ondernemers wegneemt.

Paul heeft mij en mijn team geholpen onze bevlogenheid en passie te vertalen naar de 5500 medewerkers van Makro om zo dit bekende merk op te frissen…………………..

MAKRO NEDERLAND Jean-Pierre Bienfait Managing Director

 

With the support, expertise and experience of Paul Moers (BrandClick) we have made important steps in aligning the company managment team on Makro Netherland strategy. We focused first on the identity of the Makro brand & Brand defining key elements to create clarity of the identity and hence behavior of Makro, as well as the future customer facing brand promise. We defined then the core brand proposition of the Makro brand by distinguishing the elements of relevance, differentiation and owneable uniqueness. The worked sessions helped us to move on and to start a change process. Xavier THIRY
Marketing and Customer Director Makro Nederland

 

Een heldere Makro visie, missie en strategie alleen is niet voldoende. Paul Moers heeft ons ook geholpen ons merk te formuleren. Waarom: het merk en de merkbelofte is de sturende kracht van onze organisatie. het merk Makro maakt ons uniek en aantrekkelijk en geeft ons identiteit! Onze klanten én onze medewerkers weten wat ze van ons mogen verwachten. We zijn een vriendschappelijk, betrouwbaar merk, zonder afstand tussen onze medewerker en zijn/haar klant, we zijn dichtbij, benaderbaar en houden van eenvoudige oplossingen voor onze klanten en onze medewerkers. Daarom: Makro Partner voor ondernemend Nederland. Paul heeft met veel bevlogenheid en prachtige fimpjes voor ons senior kader een werksessie “Living the passion” georganiseerd. Met praktische oefeningen heeft hij ons kader de kern van ons merk en van onze identiteit bijgebracht. En met passie gaven onze leidinggevenden de merkboodschap weer door aan hun medewerkers. Living the brand:in optima forma!! Henk Langeveld Human Resources Director Makro Nederland

 

Ik wil je verschrikkelijk bedanken voor het feit dat je ons de merk-en identiteits trainingen hebt willen geven. Ik denk dat deze veel resultaat zullen hebben, niet alleen omdat we als groep in deze problematiek dichter bij elkaar zijn gekomen en een gezamenlijke taal spreken (we hebben echt iets samen beleefd), maar ook omdat de training ons op veel aspecten van het werk (en de oriëntatie op de markt) nu al verder heeft gebracht en indien we ons werk nu ook goed oppakken ook nog veel verder zal brengen. Jan Kuiper Algemeen directeur Landschap Noord-Holland november 2010

 

Tijdens een algemene sessie met ons internationale management team en daaropvolgende brandclick sessies voor elke merk afzonderlijk, heeft Paul Moers ons geholpen duidelijkheid te scheppen over de manier hoe wij onze merken Stahl, Pielcolor en Picassian in de markt positioneren. Ook de begeleiding tijdens de vervolgtrajecten zoals het samenstellen van een “brand passport” voor intern gebruik en enkele daaraan gerelateerde zaken was zeer professioneel, effectief en efficiënt. Op elke moment van het traject konden wij een beroep doen op zijn expertise en ondersteuning. Wij zullen ook in de toekomst zeker gebruik maken van zijn professionele, praktische en enthousiaste adviezen.

Huub van Beijeren, CEO, Stahl Holdings bv Februari 2011

 

Tijdens de Hobaho relatieweek begin januari 2011 heeft Paul Moers een inspirerende presentatie gegeven over lef en ondernemerschap. Dit in het verlengde van zijn in 2010 geschreven boek: “Succes is niet voor lafaards”. Paul hield de aanwezige ondernemers uit de sierteeltsector voor dat juist voor een op wereldschaal zo succesvol product als de Nederlandse tulp, vernieuwend denken noodzaak blijft. Concurrentie en tegenwind liggen altijd op de loer. ‘Niet met je rug naar de toekomst staan, lef tonen en door de ‘ja maar’ barrières heen breken’. Dat je daarbij naar succesvolle voorbeelden kijkt is geen probleem zolang je het ‘waarom’ van jouw product voor de consument maar helder houdt. Een presentatie van Paul Moers waar door de aanwezigen naderhand nog lang over nagepraat is. Sam van Egmond, Commercieel Directeur Hobaho januari 2011

 

Paul Moers heeft op de Nationale Dag Financiële Marketing met zijn lezing Succes is niet voor Lafaards de marketeers uit de financiële wereld geraakt in het marketinghart: inspirerend, trendsettend en wervelend… Moers is een key note speaker die een congresdag onvergetelijk maakt… Willem Vreeswijk Chief editor VVP weekblad voor financiele dienstverleners. Dec 2010

 

Paul Moers haalt het beste bij je boven bij het begeleiden van het schrijven van een strategisch plan. Hij heeft geholpen om goed helder te formuleren wat je boerenverstand je ingeeft. Kritiek wordt niet ingehouden waardoor de scherpte van het strategisch plan verbeterd en onzin geweerd wordt. De Moers-methode is zeer efficiënt en effectief. In vier sessies en een correctieronde kant en klaar. Het bedrijf heeft weer een nieuwe impuls gekregen met een betere focus. Het plan werd als professioneel beoordeeld door de directie van ING-NH bussinessbanking en Deloitte. Onno Zaman algemeen directeur Pictura december 2010

 

Het merk: Door verdere internationale groei was er binnen onze organisatie veel behoefte aan duidelijkheid omtrent ons merk. Paul Moers heeft ons middels heldere, korte sessies geholpen bij het krijgen van een eenduidige merkvisie en de daarbij behorende merkstrategie. Met behulp van de juiste adviezen zijn we nu beter in staat bewust bekwaam, te staan voor ons merk wat nieuwe kansen biedt voor de onderneming. Het fijne van Paul Moers is dat hij ziet wat nodig is en daarop inspringt. Daarnaast helpt hij pro-actief bij het begeleiden van het vervolgproces. We houden zeker contact voor de toekomst! Sjoerd de Keizer algemeen directeur ADK Zaandam

Lezingen

  • Werk aan de winkel 3.0 – Hoe overleef ik als retailer de toekomst? Een lezing met optimistische kijk en concrete stappen om klaar te zijn voor een uitdagende toekomst. In één klap ben je als retailer weer helemaal bij.
  • Dienstbaar zijn is het nieuwe goud – over het boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Hoe helpt dienstbaarheid om je businessmodel te verbeteren.
  • De kracht van passie – over het boek De kracht van passie. Passie als middel om te excelleren
  • Succes is niet voor lafaards - over het boek Succes is niet voor lafaards. Hoe blijf je in een crisis succesvol?
  • Merk toch hoe sterk - over het boek Merk toch hoe sterk. Hoe bouw je sterke merken die impact hebben?
  • De kracht van huismerken - over het boek New private brands. Hoe kunnen huismerken je formule helpen?
  • Connectivity - Zien en begrijpen wat er om je heen gebeurt
  • Retailontwikkelingen – Wat zijn de ontwikkelingen in retail en welke rol speelt internet?
Meer info

Twitter